Raport tehnic
(cuantificarea rezultatelor și gradul de atingere a indicatorilor asumați)
Consolidarea centrului de e-Learning al Universității de Științele Vieții Regele Mihai I al României din Timișoara pentru asigurarea calității actului didactic
Obiectivul general al proiectului a fost consolidarea centrului de e-Learning al Universității de Științele Vieții Regele Mihai I al României din Timișoara.
În acest sens obiectivele specifice ale proiectului au vizat: 1. Dezvoltarea centrului de e-Learning prin mecanisme susținute de platforme electronice; 2 Creșterea calității procesului didactic prin identificarea și promovarea celor mai bune soluții de învățământ și mecanisme de predare susținute de platforme electronice; 3. Asigurarea unui climat de respectarea a deontologiei și eticii academice prin dezvoltarea și aplicarea de mecanisme și practici de conduită morală la nivelul studenților USVT.
Activitățile asumate au fost:
Activitatea 1.1: perfecționarea platformei e-learning în vederea realizării de conexiuni și comunicare virtuală cu universități similare din țară. Această activitate a făcut referire la dezvoltarea platformei de e-learning obținându-se o platforma up-gradată și modernizată care oferă oportunități în vederea stabilirii unor conexiuni între cadrele didactice din universitatea noastră și din alte universități prin organizarea de conferințe, cursuri simultane și schimb de experiență. Au fost realizate activități cu caracter didactic, virtuale, 5 cursuri simultane, sesiuni instruire și schimb de experiență în vederea integrării tehnologiilor și strategiilor moderne în procesul educațional.
Activitatea 1.2: instruirea cadrelor didactice în vederea utilizării platformei e-learning. Această activitate a vizat perfecționarea personalului didactic în ceea ce privește pregătirea pedagogică și utilizarea metodelor moderne de predare. Au fost organizate trei sesiuni de instruire și perfecționare a cadrelor didactice în utilizarea platformei upgradată. De aceste sesiuni de instruire au beneficiat 120 de cadre didactice. Într-o societate aflată în continuă schimbare, învățământul universitar trebuie să își adapteze oferta educațională pentru a veni în sprijinul noilor generații de studenți, actualizându-și permanent obiectivele și resursele de învățare în vederea creșterii eficiente a abilităților și competențelor acestora.
Activitatea 2.1: adaptarea metodelor de predare învățare la specificul perioadei şi așteptările studenților. Această activitate a avut ca scop adaptarea metodelor de învățare şi a introdus prin intermediul platformei, soluții de învățare moderne, bogate, substanțiale și interactive. Această platformă a fost up-datată cu materiale didactice actualizate, asigurând învățarea independentă și oferind studentului autonomie deplină.
Activitatea A 2.2. Monitorizarea feedbackului primit de la studenți în legătură cu noile metode de predare învățare introduse. Activitatea a dus la realizarea unui chestionar de monitorizare pentru evaluarea diverselor aspecte ala platformei de e-learning și pentru obținerea opiniei studenților cu privire la calitatea serviciilor oferite. Colectarea acestor informații ne ajută să înțelegem nevoile și așteptările utilizatorilor pentru a ne îmbunătăți continuu calitatea serviciilor oferite. Această activitate a vizat organizarea unui workshop de prezentare a rezultatelor chestionarului de monitorizare și o sesiune de training pentru cadrele didactice care nu și-au însușit pe deplin tehnicile de utilizare ale platformei e-Learning.
Activitatea A.3.1. Dezvoltarea de mecanisme de aplicare a normelor de conduită morală și profesională la nivelul studenților USVT.
Universitatea își desfășoară întreaga activitate în conformitate cu cerințele eticii și ale rigorii științifice și intelectuale. Activitatea studenților respectă principii etice, esențiale pregătirii viitorilor profesioniști.
Activitatea A.3.2. Activități de instruire privind normele și regulile de concepere a articolelor științifice. În cadrul acestei activități, prorectoratul CDI al USV Timișoara a organizat 6 seminarii destinate studenților de la ciclul de licență și master, în vederea responsabilizării studenților în prezentarea onestă a muncii lor și a citării adecvate a surselor.
Rezultate/indicatori asumați:
- platforma up-gradată și modernizată
- 5 cursuri simultane / schimb de experiență.
- 3 sesiuni instruire cadre didactice în utilizarea platformei upgradată
- platformă up-datată cu materiale didactice actualizate
- chestionar de monitorizare
- workshop-uri
- sesiune de training pentru cadrele didactice
- 6 seminarii organizate pentru studenții celor 6 facultăți ale USVT