Atribuții CEAC
a) coordonează aplicarea procedurilor și activităților de evaluare și asigurare a calității, aprobate de Senat, conform următoarelor domenii și criterii:
a.1. Capacitatea instituțională: care rezultă din organizarea internă, din infrastructura disponibilă, definită de următoarele criterii:
-
- structurile instituționale, administrative si manageriale;
- baza materială și optimizarea utilizării bazei materiale;
- resursele umane și capacitatea instituției de atragere a resurselor umane externe instituției și din afara tării, în condițiile legii.
a.2. Eficacitatea educațională, care constă în mobilizarea de resurse cu scopul de a se obține rezultatele așteptate ale învățării, concretizată prin: conținutul programelor de studiu, rezultatele învățării, angajabilitatea absolvenților și activitatea financiară a organizației;
a.3. Managementul calității care se concretizează prin următoarele criterii:
-
- strategii și proceduri pentru asigurarea calității;
- proceduri privind inițierea, monitorizarea și revizuirea periodică a programelor și activităților desfășurate;
- proceduri obiective și transparente de evaluare a rezultatelor învățării, inclusiv de către studenți;- proceduri de evaluare periodică a calității corpului profesoral;
- accesibilitatea resurselor adecvate învățării;
- baza de date actualizată sistematic, referitoare la asigurarea internă a calității;
- transparența informațiilor de interes public, inclusiv cele referitoare la programele de studii și, certificatele, diplomele și calificările oferite;
- funcționalitatea structurilor de asigurare a calității educației;
- acuratețea raportărilor prevăzute de legislația în vigoare.
b) elaborează și publică anual un raport de evaluare internă privind calitatea educației în USAMVBT;
c) formulează propuneri de îmbunătățire a calității educației;
d) colaborează cu Departamentul pentru Managementul Calității (DMC) în vederea implementării, planificării, organizării și ținerii sub control a sistemului de management al calității, la nivelul fiecărei subdiviziuni organizatorice a USAMVBT;
e) dezvoltă activități de stabilire de repere calitative și cantitative (benchmarking) prin comparație cu alte universități din țară și străinătate prin comparație cu alte universități pentru evaluarea și monitorizarea calității;
f) gestionează procesul de evaluare a cadrelor didactice și aplică reglementările privind colectarea datelor și interpretarea statistică a acestora (chestionare, formulare statistice, fișe de observație, scale de evaluare s.a.);
g) implementează acțiuni preventive privind frauda intelectuală prin organizarea de instruiri planificate pe referențialele specifice;
h) în cazul unei fraude intelectuale dovedite va gestiona procesul de reluare a evaluării cadrelor didactice în cauză, în conformitate cu regulamentele în vigoare;
i) arhivează documentele rezultate în urma procesului de evaluare a cadrelor didactice și le pune la dispoziția persoanelor îndreptățite conform reglementărilor în vigoare;
j) cooperează cu DMC la elaborarea planului strategic și a planului operațional anual privind asigurarea calității și la întocmirea rapoartelor de evaluare periodică a calității educației la nivel instituțional.