Implementarea proiectului este împărțită în 7 pachete de lucru.
1. Pregătirea
Pregătirea proiectului implică crearea de grupuri de lucru în universitățile partenere mongole, care vor pune în aplicare activitățile de la fața locului și formarea personalului. Partenerii conduc misiuni de explorare atât în Mongolia, cât și în UE. Acestea definesc un plan de lucru și programează activitățile proiectului. În plus, pregătirea necesită, de asemenea, achiziționarea și instalarea în Mongolia a echipamentelor necesare pentru o dezvoltare eficientă.
2. Dezvoltare – Introducerea și punerea în aplicare a e-learning-ului
Punerea în aplicare a e-learning necesită formarea lectorilor in utilizarea acestui instrument. Experții europeni organizează aceste cursuri de formare, cu sesiuni atât în Europa, cât și în Mongolia. Apoi, lectorii produc conținut pentru cursurile lor online, disponibile pentru studenții lor. Instalarea și asimilarea echipamentelor și instrumentelor de e-learning vor permite o difuzare eficientă a conținutului dezvoltat.
2bis. Dezvoltare – Traininguri tehnologice complementare
Pentru a răspunde nevoilor foarte specifice ale pieței producției alimentare din Mongolia, proiectul planifică cursuri tehnologice complementare necesare în anumite domenii, realizate de experți europeni. Se achiziționează echipamente conexe. Primul domeniu implicat este agroalimentarul și, în special, transformarea laptelui și a cărnii, odată cu implementarea unei platforme tehnologice. Grădinăritul pentru piață este al doilea domeniu în cauză, ceea ce duce la construirea pentru experimentare a unei sere pasive solare și a unor traininguri conexe. Ultimul domeniu este economia și managementul, unde se desfășoară traininguri și este implementată o platformă digitală pentru gestionarea computerizată a fermelor. În viitor, toate echipamentele și formările ar trebui să beneficieze de studenți și profesioniști pentru învățarea pe tot parcursul vieții.
2ter. Dezvoltare – Activități pedagogice de îmbunătățire a integrare in lumea profesionala
O integrare de succes în lumea profesională este un obiectiv-cheie pentru tinerii absolvenți, de aceea trebuie să înceapă în timpul studiilor lor și să fie susținută de universitate. Sunt planificate traininguri specifice pentru lectori cu privire la relațiile dintre mediul de afaceri si lumea învățământului superior, la fel si activități diferite pentru studenți, cum ar fi : prelegeri despre funcționarea si organizarea unei companii, ateliere cu profesioniști, stagii si târguri de locuri de munca.
Indirect, noile perspective ale formării pe tot parcursul vieții dezvoltate prin activitățile proiectului ar trebui să îmbunătățească legăturile dintre universități și întreprinderi.
3. Asigurarea calității
Consorțiul și delegații săi desemnați controlează fiecare activitate implantată pe parcursul întregii perioade de implementare a proiectului. Acest control se referă la calitatea acțiunilor puse în aplicare, fiecare fiind evaluată în ceea ce privește planul de lucru și așteptările. Delegații studiază, de asemenea, calitatea relațiilor dintre parteneri. Avansarea și rapoartele finale sunt planificate. Comisia Europeană monitorizează, de asemenea, proiectul în timpul perioadei sale de implementare prin rapoarte periodice și schimburi cu consorțiul și managerii.
4. Diseminarea și exploatarea rezultatelor
Un grup de lucru de comunicare între parteneri difuzează rezultatele proiectului în timpul și la sfârșitul perioadei sale de implementare. Aceste comunicări vizează atât un public intern (lectori, studenți, universități partenere), cât și public extern (alte universități, părți interesate, întreprinderi și parteneri ai UE). Un site web și un eveniment la sfârșitul proiectului permit o comunicare pentru publicul larg. Difuzarea rezultatelor va fi realizată în limbile engleză și mongolă. În plus, tot conținutul creat ar trebui să fie difuzat prin învățare online.
5. Management
Agrocampus Ouest asigură managementul administrativ și financiar global. Universitatea Națională din Mongolia conduce managementul local pentru cele trei universități partenere din țară. Consorțiul de proiect monitorizează managementul general. USAMVB Timișoara asigura managementul activităților distribuite si asumate in implementarea proiectului.